Στο εργαστήρι κεραμικής και αγγειογραφίας Amasis painter υλοποιούμε τα προγράμματα για μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Πρόκειται για προγράμματα αγγειοπλαστικής και αγγειογραφίας που καλύπτουν χρονολογικά και γεωγραφικά ολόκληρη την παρουσία του Ελληνισμού από τα προϊστορικά μέχρι και τα νεώτερα χρόνια.
Το κάθε πρόγραμμα έχει διαθεματική διάσταση και καλύπτει στην ανάπτυξή του ζητήματα διαφόρων γνωστικών πεδίων. Περιλαμβάνει δε, πρακτικό και θεωρητικό μέρος. Στο θεωρητικό παρουσιάζεται και αναπτύσσεται το καθορισμένο θέμα, με τη συνδρομή εποπτικών μέσων (διαφάνειες, αντικείμενα κτλ). Στο πρακτικό μέρος περιλαμβάνεται η κατασκευή αντικειμένου (αγγείου) στον τροχό. Ακολούθως οι μαθητές αφού παρακολουθήσουν την τεχνική διαδικασία, κατασκευάζουν το δικό τους αντικείμενο το οποίο φεύγοντας το παίρνουν μαζί.
Στο πρόγραμμα ζωγραφικής μπορεί να επιλεγεί θέμα από το Μινωικό πολιτισμό (Καμαραϊκά αγγεία, τοιχογραφία από το Μινωικό ανάκτορο κτλ), Μυκηναϊκό (ψευδόστομο αμφορέα), Γεωμετρική περίοδο (αμφορέα του Διπύλου, πυξίδα), Αρχαϊκή εποχή και κλασσικά χρόνια (ανατολίζων ρυθμός, μελανόμορφη και ερυθρόμορφη αγγειογραφία).
Εποπροσθέτως, μπορεί να επιλεγεί θέμα απο το νεώτερο λαϊκό πολιτισμό, ή ακόμα να επιλεγεί ως δραστηριότητα η πλαστική, με την κατασκευή ειδωλίου, τηγανόσχημου σκεύους του Κυκλαδικού πολιτισμου, ή παιδικού παιχνιδιού (αθύρματος), πλαγγόνας ή άλλου.
Η εικονογραφία των αγγείων ταξιδεύει τα παιδιά στο Μύθο, στις μεγάλες μυθολογικές αφηγήσεις της δημιουργίας του κόσμου, στον κόσμο των Ηρώων και των Θεών, καθώς επίσης και στην καθημερινή ζωή της αρχαϊκής και της κλασσικής εποχής.
Για τα μικρότερα παιδιά, η χρήση των χεριών είναι μια ενστικτώδη παρόρμηση και η ενασχόληση με τον πηλό αποτελεί τον πλέον πρωτογενή και φυσικό τρόπο μάθησης. Για τους μεγαλύτερους μαθητές η μελέτη των αγγείων και η παρατήρηση της εξέλιξής τους στο χρόνο (τόσο της φόρμας, όσο και του ζωγραφικού αναπτύγματος) τους βοηθά στη δόμηση και βαθύτερη κατανόηση του αρχαιοελληνικού πολιτισμικού συγκείμενου.
Η νέα μας εγκατάσταση βρίσκεται εφαπτομενικά του αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας, του πεζόδρομου και της κεντρικής πλατείας. H επίσκεψη μιας σxολικής τάξης στο εργαστήρι μπορεί να συνδυαστεί και με ξενάγηση στο ιερό της Δήμητρας. Τα φετινά μας προγράμματα είναι περισσότερο διαδραστικά με έμφαση στην παιγνιώδη δραστηριότητα. Με κάποια από αυτά, εκπροσωπήσαμε πρόσφατα την Ελλάδα στις πολιτιστικές εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ουάσινγκτον των Η.Π.Α και συμμετείχαμε στο επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών (Μορφές Σύγχρονης τέχνης-Arte Povera) που διοργανώθηκε από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α Αθηνών & Δυτικής Αττικής, στο 5ο Δημοτικό σχολείο Δάφνης.
http://us5.campaign-archive1.com/?u=6cb2d297ff616984b41ff4bae&id=514d6b1f30
https://www.facebook.com/GreeceInWashington/photos/pcb.754803554551075/7547875678
https://www.facebook.com/GreeceInWashington/photos/a.127679443930159.14058.127668
400597930/748309941867103/?type=1
https://www.facebook.com/GreeceInWashington/photos/pcb.754803554551075/754787711
http://amasis-painter.gr/amasis_ceramic_workshop_washington_dc.html
https://politistpedytatt.wordpress.com